Brain foods

Už z názvu je patrné, že se jedná o potraviny, příznivě ovlivňující funkčnost mozku. A přestože si to možná ani neuvědomujete ale i mozek by měl být zdravý a péče o něj by měla být vaší rutinní záležitostí. Mozek stejně jako sval, potřebuje ke svému zvýšení výkonu pravidelné cvičení a vhodnou stravu. Cvičit mozek můžete křížovkami, sudoku nebo se začněte učit nový jazyk. Pokud jde o stravu, neměly by vám v jídelníčku chybět tyto potraviny:

  1. Ryby

Ryby obsahují vysoké množství omega-3 mastných kyselin, které příznivě ovlivňují správnou funkčnost mozku. Nejvyšší podíl omega-3 má losos, tuňák, sardinky a makrely.

  1. Hořká čokoláda

Pokud se bavíme o hořké čokoládě, máme na mysli velmi kvalitní čokoládu, která obsahuje minimálně 70% kakaa. Čokoláda obsahuje antioxidanty, které zvyšují paměť, a podporuje růst neuronů.

hořká čokoláda

  1. Oříšky a semínka

Tyto potraviny obsahují vysoké množství omega-3 mastných kyselin a antioxidantů. Oříšky jsou zdrojem vitamínu E, který chrání buňky před oxidačním stresem způsobený volnými radikály. Tyto látky převážně obsahují slunečnicová semínka, mandle, lískové ořechy či makadamové ořechy.

  1. Brokolice

Tato často podceňovaná zelenina, je výborným zdrojem glukosinolátů, které se v těle přeměňují na isothiokyanáty. Ty snižují riziko neurodegenerativních onemocnění. Brokolice mimo jiné obsahuje i vitamín C, který pomáhá zvýšit imunitní systém. Brokolice by se měla konzumovat jak v syrovém, tak v tepelně upraveném stavu.

čerstvá brokolice

  1. Sója

Sója je bohatá na polyfenoly. Jedná se o skupinu antioxidantů. Polyfenoly snižují riziko výskytu demence a snižují procesy stárnutí. Důležité je konzumovat sóju ve fermentované podobě. Takto upravená, je pro tělo lépe stravitelná a získá více prospěšných látek. Fermentovanou sóju můžete najít v kvalitních sójových omáčkách, v tempehu či misu. Převážně se jedná o suroviny, používané v asijské kuchyni, naštěstí se k nám tyto potraviny pomalu dostávají a proto není těžké je sehnat.